STATEMENT: Counterfeit MILO

To Press Releases listMar 15, 2015

STATEMENT: Counterfeit MILO

Nestlé Malaysia has been alerted that the authorities have found counterfeit versions of MILO packaging and MILO powder being produced in Negeri Sembilan. Nestlé takes this issue very seriously as counterfeiting of products is an illegal activity that deliberately misleads the public.

This has been reported to the relevant authorities and we are fully cooperating with the Ministry of Domestic Trade, Co-operatives and Consumerism in order to resolve this matter. We are also conducting further investigation and tests on the fraudulent products.

We will continue to work closely with the authorities on this. We would like to assure consumers that Nestlé is committed to providing the best quality products. The safety and quality of our products is a non-negotiable priority for the Company, and we are taking all necessary steps to protect the public from unscrupulous illegal operators who engage in manufacturing, distributing and/or selling counterfeit Nestlé products. Consumers are strongly advised to purchase MILO products from reputable retailers to ensure that they receive genuine MILO products.

Once again, we would like to reassure the public that Nestlé is doing our utmost to resolve this issue together with the authorities. Consumers who believe that they may have purchased counterfeit MILO or have any enquiries with regards to this matter are advised to contact the Nestlé Consumer Service Centre at 1800-88-3433.

For more information, please visit: http://www.milo.com.my/AskNestle/

MILO Tiruan

Nestlé Malaysia telah dimaklumkan bahawa pihak berkuasa telah mengesan aktiviti pengeluaran pembungkusan MILO tiruan serta serbuk MILO tiruan di Negeri Sembilan. Nestlé memandang serius terhadap isu ini kerana pemalsuan produk merupakan aktiviti haram yang bertujuan untuk sengaja mengelirukan orang ramai.

Hal ini telah dilaporkan kepada pihak berkuasa yang berkaitan dan kami sedang bekerjasama sepenuhnya dengan Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan untuk menyelesaikan isu ini. Kami juga sedang menjalankan siasatan dan ujian lanjutan ke atas produk tiruan tersebut.

Kami akan terus bekerjasama rapat dengan pihak berkuasa dalam perkara ini. Kami ingin memberi jaminan kepada pihak pengguna bahawa Nestlé sentiasa komited untuk menawarkan produk berkualiti yang terbaik. Bagi Nestlé, isu keselamatan dan kualiti produk merupakan keutamaan yang tidak boleh dirunding. Kami sedang mengambil langkah-langkah yang sewajarnya untuk melindungi orang awam daripada pengusaha haram yang terlibat dalam jenayah menghasilkan, mengedar dan/atau menjual produk tiruan Nestlé. Pengguna-pengguna dinasihatkan supaya membeli produk MILO daripada peruncit yang bereputasi untuk memastikan bahawa mereka memperoleh produk MILO yang tulen.

Sekali lagi, kami ingin memberi jaminan kepada orang ramai bahawa Nestlé sedang mencuba sedaya-upaya untuk menyelesaikan isu ini bersama-sama dengan pihak berkuasa. Para pengguna yang mempercayai bahawa mereka berkemungkinan telah membeli MILO tiruan ataupun mempunyai sebarang pertanyaan berhubungan dengan perkara ini dinasihatkan untuk menghubungi Pusat Khidmat Pengguna Nestlé di 1-800-88-3433.

Untuk maklumat lanjut, sila kunjungi: http://www.milo.com.my/AskNestle/

伪造版美禄

雀巢马来西亚(Nestlé Malaysia)获得有关当局紧急通知,在森美兰州发现有伪造的美禄包装及美禄产品。针对此事件,雀巢严正以待,毕竟伪造产品属非法活动,而且也蓄意误导消费群众。

鉴及于此,公司已向有关当局汇报,同时与国家贸消部全面紧密合作加以解决。我们也对伪造的“山寨版产品”进行进一步的调查与化验。

我们将进一步跟有关当局全面合作,并向消费者确保雀巢仅提供并出品优质产品。产品的安全与品质是公司不容妥协的首要关注重点,而且,公司也采取一切必要步骤以维护群众消费者,免受无良之制造、分销以及/或销售伪造的雀巢产品的非法经营者的利用。雀巢公司促请消费者向有声誉的零售商购买美禄,从而确保他们所购取的是原装美禄。

雀巢再一次想公众人士保证,公司将竭尽所能与有关当局通力合作以解决此事件。倘若消费者认为他们所购买的是伪造版美禄或有任何与此事件相关的问题想查询,请联系雀巢消费者服务中心(Nestlé Consumer Service Centre)电话1-800-88-3433。

欲知更多详情,请浏览: http://www.milo.com.my/AskNestle/